یک شرکت ولزی اولین ساعت را برای سنجش غیرتهاجمی قند خون افراد دیابتی تولید می کند

14ژانویه 2021- همچنان که محبوبیت ساعت های هوشمند ادامه دارد، محققان برجسته ی ولزی اعلام کردند که آنها یک قدم به تولید یک دستگاه پیشگام دیابت نزدیک تر شده اند که می تواند در داخل یک دستگاه پوشیدنی نصب و استفاده شود.

شرکت سازنده ی ولزی این دستگاه " Afon Technology"، معتقد است که در زمان عرضه ی "ساعت Afon" به بازار، این دستگاه اولین مانیتور سنجش مداوم غیرتهاجمی و در زمان واقعی قند خون است که می تواند به راحتی بر روی مچ دست قرار گیرد.

تحقیقات بالینی انجام شده بر روی این فناوری نشان داده است که این محصول می تواند در آگاه نمودن کاربران هنگام داشتن سطح قند خون بالا و پایین، بسیار مفید باشد.

پروفسور de Vries، محقق اصلی این پژوهش از دانشکده پزشکی دانشگاه آمستردام(AMC-UvA)، گفت: ما در آزمایشات بالینی، دستگاه Afon را تحت هر دو شرایط افت شدید و افزایش بیش از حد قند خون ارزیابی کردیم و از امکانات این فناوری متعجب و هیجان زده شدیم.

مرحله بعدی، ادامه تحقیقات بالینی بیشتر با همکاری توسعه دهندگان است که می گویند این دستگاه می تواند تا سال آینده به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

مدیر عامل این شرکت، Sabih Chaudhry، گفت: نیروهای متخصص ما از کلاس جهانی هستند و ما افتخار داریم که برای اولین بار در سطح جهانی چنین تکنولوژی پیشرفته ای را توسعه داده ایم. آزمایشات بالینی اخیر ما واقعاً به خوبی انجام شده است و ما خوشحالیم که این دستگاه را که مهمترین پیشرفت بعدی در فناوری دیابت است، هر چه سریعتر به مردم عرضه کنیم.دیابت می تواند به طرزی باورنکردنی برای زندگی فرد محدود کننده باشد، اما ما معتقدیم که ما دستگاهی را ایجاد کرده ایم که احساس شگفت انگیز آزادی را در یک ساعت مچی ارائه می دهد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/jan/welsh-company-develops-first-non-invasive-diabetes-watch.html